Eerste week Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Berg - WaarBenJij.nu Eerste week Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Berg - WaarBenJij.nu

Eerste week Zuid Afrika

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste week in Zuid Afrika zit er al weer op en wat is de tijd voorbij gevlogen! Deze week al zo veel gezien en gedaan, het is net of we hier al heel lang zijn. Het is hier super mooi, veel bergen en prachtige stranden. Aan het begin van de week hebben we de Peninsula tour gedaan. Een tour langs een aantal highlights van Kaapstad. We hebben de gekleurde huizen in Bo kaap gezien, de bergen gezien bij Camps Bay, het vissersplaatsje Hout Bay bezocht, genoten van het uitzicht vanaf Chapman's Peak, een foto gemaakt bij Kaap de Goede Hoop, een tocht gemaakt naar de vuurtoren bij Cape Point, de pinguïns op Boulders Beach bewonderd en zijn bij de oudste wijngaard van Zuid Afrika geweest.

We zijn zelf naar het V&A Waterfront geweest in Kaapstad. Je hebt daar vooral heel veel dure merkwinkels. Het ligt aan de haven en heeft een totaal andere sfeer dan de rest van Kaapstad wat ik er tot nu toe van heb gezien.
Hier in de buurt hebben we het Two Oceans Aquarium bezocht, waar je de vissen van de Indische en Atlantische oceaan kunt bekijken.

Vrijdag zijn zijn we op tour geweest voor de 3 daagse Garden Route. We hebben zo veel mooie dingen gezien onderweg en veel leuke dingen gedaan. De eerste dag zijn we op safari geweest en hebben we de big 5 gespot. Dat ws echt ontzettend gaaf. De tweede dag een local farmer market bezocht in Sedgefield en daarna naar Birds of Eden geweest. De grootste overdekte vogelkooi ter wereld waar vogels vrij kunnen vliegen. Daarna gingen een aantal van onze groep bungee jumpen bij de hoogste bungeejump brug wereld. Ik durfde dat niet met mijn hoogtevrees. Eline en ik kregen van onze gids een privé tour naar de oudste boom van Zuid Afrika in het bos van Tsitsikamma. Zondag was de laatste dag van de tour en zijn we naar de Cango Wildlife Ranch geweest, een soort kleine direntuin met interaction area's. Na een rondleiding met de gids zijn we op de foto geweest met twee volwassen cheeta's. Best spannend maar zo ontzettend cool! Hierna volgde een erg lange rit terug over Route 62 met prachtige uitzichten. Ik verheug me nu al op de 5 daagse tour die we in maart gaan maken.

Zometeen worden we opgehaald en verhuizen we naar het vrijwilligershuis en zullen we de andere vrijwilligers ontmoeten. Ik heb er zin in!

Er volgen snel meer foto's maar door de trage Internetverbinding lukt het nu even niet om ze te plaatsen.

• 19 Januari 2015 - 09:48

Michelle:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben. Een hoop zeg, en wat kwamen er mooie foto's voorbij op Facebook.
    Heel veel plezier en ik blijf de berichten in de gaten houden!

Groetjes xxx

• 19 Januari 2015 - 23:42

Mirella:

Leuk om alles op Facebook voorbij te zien komen en nu via dit bericht de verhalen erbij te lezen. Succes voor komende week! Xx