Bye bye South Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Berg - WaarBenJij.nu Bye bye South Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Berg - WaarBenJij.nu

Bye bye South Africa

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zondagavond hebben we afscheid genomen van alle vrijwilligers in het huis, omdat we maandag al vroeg werden opgehaald om op tour te gaan. Om 5.50 werden we door drie leden van de staff uitgezwaaid en gingen we richting Oudtshoorn over Route 62. Hier bezochten we eerst de Cango Caves. Je kon kiezen voor een standaard route en een avontuurlijke route waarbij je door de grotten moest kruipen. Niet helemaal ons ding, dus wij besloten met ons tweeën de standaard route te doen onder leiding van een gids. Het was mooi om te zien, maar niet heel anders dan andere grotten die ik wel eens heb gezien. 

Na de grotten ging de rest van de groep naar de Cango Wildlife Range. Wij zijn daar in de eerste tour al geweest, dus zijn wij naar een Ostrich Farm geweest (een struisvogelboerderij). Hier hebben we van alles geleerd over de struisvogel, over leer, eieren, veren en de anatomie van de struisvogel. Eline heeft een knuffel gehad van een struisvogel en ik heb zelfs op een struisvogel gereden! Dat was heel eng, want ze rennen heel hard en je moet je vast houden aan de vleugels. Ik kreeg ook nog een nekmassage van de struisvogels. Ik moest met emmer voer met mijn rug naar ze toe staan, en toen kwamen ze allemaal met hun lange nekken voor mijn gezicht om te eten. Had nooit verwacht dat een struisvogelboerderij zo leuk kon zijn!

Dinsdag zijn we naar de Elephant Sanctuary geweest in Plettenberg Bay, een opvangcentrum voor olifanten. Ik heb daar gelopen met een olifant aan mijn hand, doos zijn slurf vast te houden. Jammer dat de olifant die voor mij liep besloot te gaan poepen en plassen. Dat is niet weinig kan ik je vertellen! We mochten de olifanten aanraken en kregen uitleg over de olifanten. We hebben ze ook gevoerd en op het laatst hebben Eline en ik samen met een ranger op een olifant gereden. Super mooie ervaring! 

Na de olifanten reden we verder naar Bloukrans, waar Eline ging bungeejumpen van de hoogste bungeejumpbrug in de wereld (216 m). Ik ben mee geweest de brug op voor de support. Om op de brug te komen moest je meer dan 200 meter op een stuk lopen waar je dwars door naar beneden kon kijken. Voor mij al een verschrikkelijke ervaring op zich. Voor de mensen die weten hoe erge hoogtevrees ik heb en hoe erg ik open trappen haat: ik kon wel janken. Maar moest ook nog weer terug! Ben wel reuze trots op Eline dat ze de sprong heeft gedaan! Ik zou dat nooit durven. Na de bungeejump zijn we doorgereden naar Jeffrey's Bay waar we hebben overnacht in een een backpackerslodge aan het strand. Een super mooie locatie. Helaas konden wij niet lang van het uitzicht genieten, want het werd al snel donker.

De volgende dag zijn we weer in alle vroegte opgestaan om op safari te gaan in Addo Elephant Park. Het was een safari waarbij we niet veel verschillende dieren hebben gezien, maar we hebben wel meer dan 100 olifanten gezien en dat was geweldig! Er kwam er zelfs een aanlopen vlak naast de auto. En doordat we een buffel hebben gezien, hebben we nu alle dieren van de big 5 gezien. Daarna zijn we naar het Tsitsikamma National Forest geweest voor een korte wandeling. Daar hebben we over touwbruggen gelopen. 

Donderdag was al weer de laatste dag van de tour. We arriveerden om 8 uur in Mossel Bay voor de Lion Walk. Hier loop je een uur lang met 2 leeuwen door het reservaat en maak je onderweg de meest fantastische foto's met de leeuwen. Verder krijg je uitleg over de leeuwen en kan je alles vragen aan de rangers. De wandeling zelf was niet heel bijzonder, maar de foto's wel!

Hierna volgde een hele lange rit terug naar Kaapstad. Onderweg zijn we nog gestopt in Albertina bij een Aloë factory. Hier kregen we een korte demonstratie over hoe de plant groeit en gebruikt wordt en daarna probeerden ze je allemaal producten aan te smeren. Het was ook meer een korte activiteit om even de auto uit te komen. Rond 16 uur werden we afgezet bij Ashanti Lodge, waar we ook in de eerste week verbleven. Vrijdag zijn we verhuisd naar onze tweepersoonskamer. De rust werd iets wat verstoord door een kleine indringer op onze kamer. Eline sprong op uit haar bed toen ze geritsel naast haar hoofd hoorde. Er bleek een dikke kakkerlak op haar kussen te zitten! Echt heel vies!
Onze laatste dag hier hebben we ons vermaakt bij het zwembad in de zon.

Morgen vliegen we om half 4 Nederlandse tijd van Kaapstad naar Istanbul. Rond 11uur in de middag zetten wij voet op Nederlandse bodem. Bedankt voor het lezen van mijn blogs de afgelopen twee maanden en hopelijk kan ik jullie binnenkort al mijn verhalen persoonlijk vertellen.

Xxx tot maandag!

  • 08 Maart 2015 - 12:14

    Papz :

    Alles bij elkaar een onvergetelijke ervaring voor jullie.
    Hoop dat de terugreis lekker vliegt en zien jullie maandag op Schiphol. We nemen je winterjas mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1183
Totaal aantal bezoekers 185805

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Kaapstad Special

Landen bezocht: