Afrika in mijn buik - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Berg - WaarBenJij.nu Afrika in mijn buik - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein Berg - WaarBenJij.nu

Afrika in mijn buik

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Sorry dat deze blog pas zo laat komt, maar er waren problemen met de website. Het is een gek idee ik na het schrijven van dit blog nog maar een weekje op het project ben en in dit huis woon. De tijd is zo snel voorbij gegaan, maar het is goed zo. Het is niet dat ik thuis mis, maar vind het niet erg om over twee weken weer terug te keren naar Nederland. Afgezien van het weer dan, haha.

Maandag is de derde groep vrijwilligers gearriveerd en heb dus weer nieuwe collega's en huisgenoten. Allemaal meiden en twee ouderen. Het is al een stuk rustiger in huis dan het geweest is, dat is wel fijn. Maar het is ook jammer dat afgelopen weekend zo veel mensen zijn vertrokken.

Bij Fikelela hebben we deze week iets moois bereikt. Er zijn drie meisjes van rond de drie jaar die nog steeds gevoed worden door de mama's of vrijwilligers, terwijl ze al lang oud genoeg zijn om zelf hun pap te kunnen eten. Voor de mama's is dit gewoon een kwestie van tijdgebrek om de kinderen dit te leren. We hebben persoonlijke placemets voor de meisjes gemaakt met hun naam er op. Iedere ochtend gaat er een vrijwilliger bij hen aan tafel zitten en nu eten ze hun pap helemaal zelf!

Dinsdagavond hebben we met een groepje de zonsondergang bekeken vanaf de Tafelberg. Het was een perfecte dag er voor met warm weer en geen wind. De zonsondergang  was prachtig om te zien en had ik echt niet willen missen. 

Vrijdagavond werd ik opeens erg ziek. Na het avondeten kreeg ik heel erg buikpijn en niet heel lang daarna heb ik voor de eerste keer gespuugd. Ik heb  een nieuw record gevestigd in dit huis. 7 keer spugen in een paar uur tijd. Helaas kon ik daarom zaterdag niets doen, omdat ik nog moest nazieken. Zondag nog steeds rustig aan gedaan op het strand van Cliftons Beach onder een parasolletje.

Gisteren een massage gehad hier in huis. Het was een fullbody massage en daar was mijn rug echt aan toe. Het was heerlijk.

Afgelopen week heb ik mijn donatie gedaan waaraan velen van jullie hebben meegewerkt door het kopen van een uil. Ik heb mer dan €100 kunnen doneren aan de Happy Africa Foundation. 55% van dit bedrag gaat naar GAPA, de naschoolse opvang waar ik vrijwilligerswerk doe. Het overige geld wordt gedoneerd aan 3 andere projecten (educatie, sport en voedsel voor de kinderen). Dankjulliewel allemaal voor het kunnen doen voor deze geweldige donatie!

Volgende week mijn laatste verhaal over de projecten hier voordat ik op reis ga. Bedankt voor het lezen van mijn blog.En oom Piet en tante Geke, bedankt voor jullie extra zakcentje!!!!

Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 185806

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Kaapstad Special

Landen bezocht: