Nog 1 week voor vertrek - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marjolein Berg - WaarBenJij.nu Nog 1 week voor vertrek - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marjolein Berg - WaarBenJij.nu

Nog 1 week voor vertrek

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Januari 2015 | Nederland, Kampen

Het is bijna zo ver! Over 1 week vertrekken Eline en ik voor twee maanden naar Kaapstad, Zuid-Afrika. Af en toe spelen de zenuwen al op.
De koffer staat al klaar in mijn kamer om goed vol gestouwd te worden en de inpaklijst is gemaakt. De afgelopen maanden heb ik veel boekjes gelezen, want een slimme meid is goed voorbereid.

Voor de mensen die benieuwd zijn naar hoe lang wij moeten afzien in het vliegtuig: de heenweg duurt 22 uur en 20 minuten. We vertrekken zondag 11 januari om 14.50 en komen de volgende dag aan in Kaapstad om 14.10. We hebben nog een tussenlanding in Istanbul.

In de eerste week van ons verblijf in Kaapstad zullen wij al verschillende dingen gaan ondernemen. Zo zullen wij de dag na aankomst op Cape Peninsula Tour gaan, waar we onder andere de African Pinguin zullen tegenkomen. Op woensdag en donderdag mogen we zelf bedenken waar we zin in hebben. Op vrijdag zullen we richting Sedgefield gaan voor een kleine safari. Zaterdag en zondag zullen we een klein stukje van de Garden Route afleggen en komen we in de plaatsen Sedgefield, Tsitsikamma, Knysna en Klein Karoo. In de laatste week van onze reis zullen we de hele Garden Route afleggen.

In Kaapstad is het nu hoog zomer. Een raar idee dat ik over een week in mijn zomer outfit over het strand loop. Maar eerst nog even mijn verjaardag vieren voor vertrek!

P.S. Als je automatisch een mail wilt ontvangen wanneer ik mijn blog heb bijgewerkt, schrijf je dan in voor de mailinglijst!

  • 04 Januari 2015 - 16:49

    Tante Geke En Oom Piet:

    alvast goeie reis en niet vergeten de stoute schoenen mee te nemen en ze ook te gebruiken, veel plezier en maak er een goed potje van en wij wensen je een goede werkkring toe. vr gr geke en piet

  • 04 Januari 2015 - 16:59

    Jose:

    Heel veel succes en plezier in Kaapstanders. Liefs xxx

  • 04 Januari 2015 - 17:04

    Jose:

    Ik bedoel Kaapstad

  • 04 Januari 2015 - 17:08

    Mirella:

    Heel veel plezier meiden. Ben benieuwd naar jullie verhalen. Xxx

  • 04 Januari 2015 - 17:22

    Ruud :

    Ga ervoor meid, dit wordt een wereld aan ervaring!

  • 04 Januari 2015 - 17:32

    Ruud En Anneke:

    Lieverd, heel veel succes.
    En de tip om de stoute schoenen niet vergeten mee te nemen is wel de gouden tip.
    Pot pindakaas mag natuur lijk niet mee?

    kus van ons
    uit heerhugogwaard

  • 04 Januari 2015 - 17:50

    Marianne:

    wat leuk Marjolein dat je een blog gaat bijhouden!
    Ik wens jou en je vriendin heel veel plezier en succes!

  • 04 Januari 2015 - 19:32

    Inge:

    Maak er een leuke tijd van
    SUCCES

  • 04 Januari 2015 - 20:17

    Rik Plantenga:

    Nog 1 week! Spannend! Ik ben benieuwd naar alle verhalen!!
    Groetjes Rik!

  • 04 Januari 2015 - 23:16

    Geesje Last:

    Heel veel sucses en plezier geniet van al de indrukken die je krijgt, en ja die stoute schoenen is wel een goed idee, maar doe wel voorzichtig pas goed op jezelf

  • 05 Januari 2015 - 09:37

    Lotte (ambassadeur Activity International):

    Heeeeeeel veel succes en plezier met de voorbereidingen en ga er van genieten!
    Je leven gaat over een week écht verandert worden! Ik kan het weten ;)
    Stiekem ben ik super jaloers, maar ik gun ook jou zo'n geweldige ervaring!

    Liefs Lotte

  • 06 Januari 2015 - 18:34

    Je Zus:

    Lieve zus, heel veel plezier! Wat een mooie eraring! Reizen maakt het leven nog mooier. Ik hoop dat je net zo van het land gaat genieten als ik. En fijn te lezen dat je goed voorbereid bent, want regels zoals in Nederland die kennen ze daar niet. (Of zijn in ieder geval niet bedoelt om je aan te houden). Geniet van deze geweldige ervaring en ik zie je zondag!

  • 11 Januari 2015 - 16:46

    Jennie :

    Hoi Marjolein, ik wens je een hele mooie ervaring toe, goed om je heen kijken zodat je alle mooie verhalen mee terug naar huis kunt nemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 185798

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Kaapstad Special

Landen bezocht: